od LKW Fahrer » 22 Úno 2009 12:43
Ahoj, jezdim u Bestu na nábytku a oproti posledním příspěvkům nastalo docela dost změn.
1) Vozový park byl rozšířen asi před třemi roky o cca 10 DAFů LF 12ti tun. Tam se jezdí v jednom řidiči a převážně se vozí směska ze Slanýho
Dále je na nábytku 9 tandemů Scania Topline 380, 10 tandemů Scania Komfortline (malá) 380 a 3 tandemy Komfortline 420. Na všech těhle soupravách se jezdí ve 2 řidičích. Tandemy jsou staré přes 6 let a vsechny mají najeto kolem 500 000km.
2) Od léta 2008, kdy kleklo OFM (Olszynska Fabryka Mebli) se nedělají rozvozy po Německu, ale jede se Třebíč - Rietberg, kde se složí celá souprava u spedice Anton Rohr, který si potom dělá rozvozy sám. Jinak u Rohra je stabilně jeden pracovník Bestu, který je víceméně vyhradním skladníkem pro Best. Touto osobou je pro všechny bývalé Besťáky dobře známá kapacita - Žalud.
Po složení v Ritbergu většinou nakládka v Brilonu (kuchyně Impuls), nebo Stadtlohnu (ložnice Huelsta) nebo Mastershausen (ložnice Steffen). S tímto zbožím potom přímo do Rakouska na rozvoz.
V poslední době se začíná jezdit ještě hodně pro firmu Wiemann z Themaru a Heidenau (to bývá většinou zboží do CZ).
3) Od nového roku se zrušila klasika. Po fiasku Mladá Boleslav - Liberec pro Škodovku se chvilku plácaly spíše prodělečné kšefty a nakonec zůstaly pouze 3 návěsy, které jezdí poslední zoufalé pokusy o záchranu. Někteří řidiči přešly na nábytek, zbytek utekl. Skončil i dispečer Radek Holbík, který byl pravděpodobně jediný schopný dispečer na firmě.
4) Peníze se dají vydělat poměrně nadstandartní, ale horší je věc, že nikdo neví jestli dorazí na účet. Výplata chodí víceméně pravidelně (těsně před koncem měsíce), zálohu dostanete v hotovosti před jízdou, ale ty doplatky.... Cca 4-5 měsíců od ukončení jízdy možná dorazí na účet.
5) Dispečeři... Na nábytku velí tandemů Jiří Sochor, neuvěřitelný salám, absolutně bez zájmu o práci, komunikace s ním je opravdu za trest, většinou se ani neobtěžuje odpovědět (když zrovna náhodou fungují satelity). O DAFy se stará Peťa Beneš, který taky nepatří mezi nejaktivnější, ale alespoň komunikace s ním funguje na mnohem lepší úrovni. Na klasice zůstal jen Rosťa Nosál, další známá kapacita. když začne něco pilovat, tak to stojí za to.
6) Technici, opravy... Taky dost výrazná kapitola. Technici mají "sídlo" v krabici (polorzpadlá bouda je příliš honosný název) vzdadu u vjezdu do "ohrady". Jediný solidní člověk je tam pan Řezáč, jednat napříkald s panem Jedličkou je za trest. Po pravdě řečeno asi neznám nikoho protivnějšího než je on.
Co se týče techniky, v poslední době na nic nejsou peníze, ve Scanii se musí platit hotově, gumy se ěmní až když jsou vyloženě na hraně, ne-li za ní....
Schválený jsou vždy jen nejnutnější opravy nebo výměny. V areálu je čerpací pumpa, kde můžete potkat asi nejsympatičtějšího člověka z celé firmy - prostě "Paní Pumpařku". Bohužel většinou není nafta, protože na ni nejsou peníze. Jediná věc, která funguje bez větších problémů je mycí linka.
7) Režim ztratil i zbytky pravidelnosti která bývala dřív. Nyní vládne naprostý chaos, práce se vychyluje z extrému do extrému - jednou člověk lítá jak utržený vagón, a potom zase x dní čeká a nemá do čeho píchnout.
Udělejte si obrázek sami, v BESTu to funguje dost jinak než ve všech ostatních firmách.
Všechno má svoje pro a proti a v dnešní době si člověk nemůže dvakrát vybírat.
Koho baví samotné ježdění a honění kilometrů, tak Best určitě není pro něj.
Mějte se všechni dobře a šťastné cesty!!!