Stránka 1 z 1

Couvání a jak na to

OdeslatNapsal: 08 Dub 2008 18:42
od Killboro
Ahoj lidi koukám na tenhle supr web a nevidim tady nikde to možná podstatný. A to je couvání z přívěsem a návěsem. Já si osobně myslim ,že je to docela dobrý téma aby vy zkušení řidiči jste nám začínajícím poradili jak na to. Já za celý svůj řidičský život ,který trvá už 12let najezdil hodně kilometrů osobními vozy a dodávkami i s přívěsy , vždy to bylo v pohodě. Jaké bylo moje překvapení ,když jsem se před měsícem a půl za sebe ( IFA L 60 ) připnul přívěz z Liazky a začalo to . Dopředu to byla pohoda ,ale dozadu to byl problém jak jsme začal couvat tak jsem to dokázal udržet rovně tak pět metru a začalo se to kroutit. A to mě fakt vytáčelo do maxima snažil jsem se poslouchat rady učitele ,ale pořád mě to neposlouchalo. Jaký já měl vítr ze zkoušek to si nedokážete představit. Přeju všem hodně šťastných kilometrů na pořádných a suchých silnicích.

Re: Couvání a jak na to

OdeslatNapsal: 09 Dub 2008 02:21
od JIP
Couvání je jedna z věcí, které člověk bez praxe u stolu na kloub nepřijde, ale už to u mne pár lidí hledalo a tak jsem k tomu zkusil něco napsat ;)

http://www.truck-way.cz/couvani.html

Re: Couvání a jak na to

OdeslatNapsal: 12 Dub 2008 07:41
od Petr von Brunthal
Killboro napsal:Ahoj lidi koukám na tenhle supr web a nevidim tady nikde to možná podstatný. A to je couvání z přívěsem a návěsem. Já si osobně myslim ,že je to docela dobrý téma aby vy zkušení řidiči jste nám začínajícím poradili jak na to. Já za celý svůj řidičský život ,který trvá už 12let najezdil hodně kilometrů osobními vozy a dodávkami i s přívěsy , vždy to bylo v pohodě. Jaké bylo moje překvapení ,když jsem se před měsícem a půl za sebe ( IFA L 60 ) připnul přívěz z Liazky a začalo to . Dopředu to byla pohoda ,ale dozadu to byl problém jak jsme začal couvat tak jsem to dokázal udržet rovně tak pět metru a začalo se to kroutit. A to mě fakt vytáčelo do maxima snažil jsem se poslouchat rady učitele ,ale pořád mě to neposlouchalo. Jaký já měl vítr ze zkoušek to si nedokážete představit. Přeju všem hodně šťastných kilometrů na pořádných a suchých silnicích.
Ahoj.No co se tice teorie,to zde nebudu vysvetlovat,protoze to se uci v kazde autoskole.Ja spis reknu moje zkusenosti.Hodne chyb delaji borci tim,ze kdyz se jim vlek,ci naves zacina kroutit,tak hned toci plne rejdy,a tim si to jeste vic rozhodi.Pri couvani s vlekem s tocnou(klasicky vlek)je nejlepsi se divat na tu napravu s tocnou,v jakem je postaveni vuci korbe.Pokud to mas srovnany,tak v podstate ti to bude couvat rovne,pak uz staci jen jemne tocit volantem,a vyrovnavat ten smer,a pujde ti to kam chces.Na tandemu a navesu se divej na zadni napravy,kam jdou.a postav je tam kam chces.NIc na tom neni tezkeho,akorat to chce se nenervovat,kdyz se nedari.Kazdy ma den blbec,kdy se skratka nedari,a i ja couvu krive.

Re: Couvání a jak na to

OdeslatNapsal: 10 Úno 2009 17:28
od majk
Petr von Brunthal napsal: Hodne chyb delaji borci tim,ze kdyz se jim vlek,ci naves zacina kroutit,tak hned toci plne rejdy,a tim si to jeste vic rozhodi.Na tandemu a navesu se divej na zadni napravy,kam jdou.

To je pěkně napsáno a sedí to na mé úplné couvací začátky :lol: , já jezdím u malé spedice s tandemem, takže přijíždím na place, kde mám skládat třeba jen 2 palety :shock: a většinou tam musím couvat do pravých úhlů, zatím mi nejtěžší příjde zacouvat do pravého úhlu, tak abych měl pokaždé při dotočení soupravu rovně. Navíc jsem si "nakoupil" pár zkušeností, kdy jsem chtěl vyhovět, aby mě nemuseli skládat třeba 50 m od skladu a zjistil jsem, že když vidím, že někde zacouvat nebo zajet předkem nejde, tak tam nejedu, ani za boha, prostě člověk se musí naučit říct a i si vyslechnout kecy o neschopnosti, ale když vidí, že se tam nevejde tak to nelámat přes koleno. Oni skladníci i zkoušejí, ale tu zacouvá každý kdo tu s kamionem přijel a v kanceláři, když vyřizuje člověk papíry, tak mu frajerka řekne, že k nim maximálně přijede 7,5 tunka a že tak velký kamion tu mají poprvé :roll:.