Stránka 1 z 1

Režim OUT

OdeslatNapsal: 20 Pro 2008 15:48
od Bus
Může se jezdit v tomto režimu (OUT) i mimo areál firmy na pozemních komunikacích?? Příklad: řidič bus a linky do 50km (nespadá do AETRU).
Jak na to??

Re: Režim OUT

OdeslatNapsal: 23 Pro 2008 14:32
od tOOdoo
Co je to režim out??? To existuje??? Ještě jsem se s tím nikde nesetkal..

Vlastně jsem to již zaslech, ale ne v souvislosti s použitím v areálu firmy.... Zmátlo mě to

Re: Režim OUT

OdeslatNapsal: 27 Pro 2008 21:44
od Bus
tOOdoo napsal:Co je to režim out??? To existuje??? Ještě jsem se s tím nikde nesetkal..


Toto píše na tom druhém foru:
V areálu firmy(pouze mimo pozemní komunikaci) je možno jezdit bez karty v režimu OUT a je to zcela legální!!!!
V praxi to vypadá tak, že si navolím režim OUT, můžu přistavit na nakládku, tankovat atd., musím si však před výjezdem z firmy udělat výtisk o této jízdě, na zadní strnu výtisku o tomto doplnit údaje a nechat potvrdit ve firmě. Kartu řidiče si vložím až těsně před výjezdem z areálu firmy a vše je naprosto OK!

Re: Režim OUT

OdeslatNapsal: 31 Pro 2008 21:00
od RP
Ano, toto je možné. Bus linky do 50 km(nespadá do AETR) je možné jezdit bez záznamového zařízení. V praxi to znamená, že si na digitálu navolím režim OUT a můžu jezdit linku, ale pozor, dle mého názoru to jde, pokud nejsem vlastníkem karty!!Pokud kartu řidiče mám vydanou, tak ji musím používat!
Režim OUT se navolí na tachografu bez vložené karty, je to jednoduché a je to popsané v návodu na obsluhu dig. tach.

Re: Režim OUT

OdeslatNapsal: 02 Led 2009 19:43
od tOOdoo
Režim OUT znamená, že jedete s vozidlem mimo působnost nařízení 561/06 :!: :!: :!:

Takže se vlastně používá tam, kde se jedná o dopravu podle "starého" (ale platného) AETRu.
AETR (tušim 3820 a 3821/85/EHS, ale nejsem si jist) je stále platný v zemích, které nejsou členy EU (neplatí tam 561), tedy např. Chorvatsko (členem asi v roce 2010). Mám za to, že digi tachograf stále zapisuje jízdu a přestávky, jako kdyby nebyl v režimu OUT, pouze k datům dá poznámku, že se jednalo o jízdu mimo 561, aby kontrolní orgán nemohl prudit například za přestávku rozdělenou na 3 x 15 min (podle AETRu možné, podle 561 musí být dělená 15 + 30).

Pro úplné pochopení bude nejlepší asi příklad:
- režim OUT použiji jen tehdy, když mojí cílovou zemí bude země, kde platí AETR - jedu z Brna (ČR) do Splitu (Chorvatsko) - dělám přestávky podle AETRu.
- při jízdě do země, kde platí 561 jedu bez režimu OUT - jedu ze Splitu (Chorvatsko) do Vídně (Rakousko) - dělám přestávky podle nařízeí 561/06.

Jinak řidič v případech, kdy jede podle vyjímky (čl. 3 evropského nařízení 561/06; ale musí dodržet ostatní zákony - zákoník práce, apod.) - tedy již zmíněná bus linka do 50 km - má mít správně vystaven doklad, že řídil vozidlo vyňaté z 561 (známý papír na dovolenou, ale se zaškrtnutou jinou možností).
Abusy těchto linek často nejsou ani tachografy vybaveny. Ale jinak mám za to, že když je ve voze digi tachograf, tak se karta musí použít. Při kontrole orgánem při řízení vozidla nevyňatého bych předložil společně k digi kartě doklad o nečinnosti v 561 ;)

Re: Režim OUT

OdeslatNapsal: 03 Led 2009 11:46
od RP
Ano, souhlasím, tak nějak to je.Já jezdím busem na kartu, ale vím, že to jde i bez karty.Musí ovšem jezdit pravidelné linky do 50 km, ve vozidle musí mít rozpis linky, kde jsou uvedeny časy jízdy, pauzy, kilometry atd.
Nevím přesně, jak to je u kamionů, ale pravděpodobně je to tak jak píšeš, pokud jedeš do země mimo EU, pak jedeš na AETR a tam můžeš např. dělat pauzy 15,15,15 atd.