Export ze starého webu

O digitálech a jejich specifických vlastnostech. Kartách atd...
Pravidla fóra
Zde se mohou rozebírat jakékoliv problémy a řešit tématické dotazy, které nejsou zodpovězeny v článku: http://www.truck-way.cz/digitalni-tachograf.html

Export ze starého webu

Odeslatod JIP » 05 Dub 2008 13:41

Vkládám zde text ze starých webových stránek. Jde o export z prvního diskusního fóra na téma digitální tachograf.
To proto, aby nedošlo ke ztrátě informací ze zodpovězených otázek a bylo možno je najít pomocí fulltextového hledání v tomto fóru.


-----------------------------------------
sanny 5. 3. 2008 00:20
Ahoj vsem. Mate nekdo zkusenosti se stridanim ridicu na aute s digitalem tak, ze jeden z nich ma kartu a druhy ne? Jde vubec to takhle delat? Jde mi o to, ze dostanu nove auto s digitalem a kolega, co za mne bude obcas zaskakovat nema kartu a vypada to, ze si ji ani delat nebude ;/
Pokud chapu clanek Irys spravne, tak pokazde, kdyz on pojede bez karty, tak po vlozeni me karty se mi tam zapise udalost - jizda bez karty. Jakej vlastne je za tohle postih od policajtu? Diky za vase zkusenosti a nazory.

Odpověď - Irys (13. 3. 2008 19:43)
Ahoj, v zásadě platí, že řidič bez karty auto řídit nesmí. Nezkoušeli jsme to, takže konkrétní postihy neznám. Tebe by za zaznamenanou jízdu bez karty postihovat neměli, jako zaměstnanec nemůžeš ovlivnit, jestli šéf pošle s tvým autem někoho jiného, podle mého názoru by to měla odnést pouze firma. Pod tvým jménem se to ale zapíše do tachografu, budeš to mít na výtiskách celý rok a to nebude dělat dobrý dojem. Kolega bez karty musí být v každém případě schopen se prokázat výtisky z tachografu, vždy na začátku a na konci směny, které podepíše (takže fixlovat stejně nemůže) a ty bys měl mít na dobu, kdy je tvoje karta venku, potvrzení o nečinnosti v AETRU. Ať si ji pořídí, aut s digitálama bude valem ubývat, během cca 4 roků se vozový park obvykle obmění a dva roky už se montují digitály.

Odpověď - sanny (18. 3. 2008 21:33)
Ahoj, dekuju za odpoved. Nakonec to vypada, ze si ji take poridi, takze by to melo byt v pohode.

-----------------------------------------
Pavel 21. 1. 2008 20:34
Ahoj, prosím, je možné mi objasnit týdenní doby odpočinku? Předepsáno je 45 hod. Možno po max. 56 hodinách jízdy pokrátit na 24 h. Potom po zbylých 34 hodinách jízdy 45 hod. Jak je to s tim dorovnáním hodin nejp. před koncem třetího týdne? Je to tak, že udělám 24, potom 45 hod a nakonec 45+21(rozdíl první pokrácené pauzy)? Ptal jsem se i v autoškole, ale nevysvětlili mi to.

Odpověď - Irys (8. 2. 2008 18:06)
Ahoj, to není dotaz na digitál, ale na AETR a tam si netroufám dát nějakou zaručenou odpověď. V zásadě platí: Dva víkendy po sobě jdoucí musí mít 90 hodin. Když se jeden zkrátí, tak druhý se o to natáhne. Je možné to dorovnávat i přes týden. Např. když přijedeš v uterý, a odjedeš ve čtvrtek, tak ty hodiny, co jsi doma, se dají taky prej počítat na dorovnání víkendu. Ale jak říkám, bez záruky...

-----------------------------------------
Karel 12. 1. 2008 23:05
Ahoj, pokusím se Vám v krátkosti vyjasnit několik věcí.
1. Jestliže jezdíte v zemích EU, tak zde platí nařízení Rady Evropy č. 561/2006 a né AETR. Ten platí v signatářských zemích dohody AETR, mimo členských států EU.
2. Karta řidiče a její vložení nebo vyjmutí z dig. tachografu zaregistruje počátek, respektivě ukončení směny a vždy musíte zadat místo vložení nebo vyjmutí karty z DT. Takže při vyjmutí karty z DT je uzavřena směna (9,10, nebo 11), provede se propočet hodin a uzávěrka km. Druhý způsob registrace směn, t.j. počátku a konce se provádí pomocí dig.tachografu s vloženou kartou. Ponechám kartu v tachografu a provedu u tachografu STONERIDGE SE5000 zvolení MÍSTO KONEC a potvrdím Enter a tachograf mě vyzve, kde ukončuji směnu. Obdobné je to i u ostatních DT. Po tomto úkonu musím ručně navolit "odpočinek". Po devítce nebo 11 pomocí tachografu navolím MÍSTO POČÁTEK a doplním výběrem v které zemi začínám směnu. A takto to opakuji dokola.
Návody jsou na níže citovaných adresách, pouze s tím, že ACTII L2000 zastupuje v ČR ATAL Tábor, takže adresa je jednoduchá. http://www.atal.cz
a jinak na mých stránkách http://www.se5000.wbs.cz je návod na SE5000 v češtině.
Nedoporučoval bych jezdit bez vložené karty a ani si ji půjčovat od kolegy. Doporučuji přečíst Nařízení 561/2006.
A snad poslední rada, kterou je to, že nepodceňujte kontrolní orgány, již toho vědí hodně a nezapomínejte na směny při Vašem provozu. Ručním zadáváním vždy ukončujte směnu, pozorně si přečtěte návody, pak by jste měli směnu několikadenní a software pro vyhodnocení činností osádky Vám pak vyhodnocuje, že Vám schází přestávky v práci.
Mějte se a kdyby jste něco potřebovali, tak když mám čas, tak odpovím.
Ahoj

Odpověď - Irys (20. 1. 2008 (15:38)
Ahoj Karle, díky za hodnotný příspěvek, vítám zejména odkazy a návody týkající se jiných značek tachografů.

Odpověď - JIP (20. 1. 2008 15:42)
Taky díky za super příspěvek.
Kdybys jej chtěl uveřejnit jako článek, nebo napsat článek s podobnými důležitými informacemi, tak jej rád uveřejním mezi články.

-----------------------------------------
johnsv 7. 12. 2007 19:29
mam takovej dotaz - jezdim na aute sam nikdo se se mnou nestrida - takze je lepsi tu kartu tam nechavat - a kdyz jo -staci tam jen hodit poslel

Odpověď - JIP 8. 12. 2007 (16:45)
Z hlediska pravidel by to mělo být rovnocenné s dobře doplněnými daty zadanými ručně.
Lepší to je snad jen v tom, že nemusíš ručně doplňovat data, což sice není těžké, ale je dobré nechat si to od někoho vysvětlit.
Pokud je mi známo, tak to přepínání na postel se musí udělat vždycky ručně, což je docela pruda.
Jestli má někdo přesnější info, tak ho sem poskytněte, protože já má s digitálem minimální zkušenosti a moc dobře jsme spolu nevycházeli. Ale to bylo z části i proto, že po mě chtěla firma, abych s autem s digitálem jezdil po EU bez ohledu na AETR...

Odpověď - Irys 9. 12. 2007 (17:40)
Ahoj, stejný dotaz padl na školení a jednoznačně nám řekli, že je nejlepší tam v takovém případě kartu nechat a jenom přepínat (pozor, před každým denním odpočinkem čili jedenáctkou nebo devítkou se musí zadat nejen postel, ale i cílová země a pak zase výchozí, i když se auto mezitím nehne a země je totožná. Když kartu vyndáš a vkládáš, dotáže se tě na to tachograf automaticky). Podle mého názoru se musí na dobu, kdy tam karta nebyla, dokládat na papírovém potvrzení, žes nejezdil s ničím jiným, co podléhá AETRu, a to i přesto, že na kartě není záznam z jiného vozidla, aktivitu doplníš ručně a ani auto se nehne. A to je teprve pruda. Tak jestli máš jistotu, že ti tam někdo nevlítne a nepopojede na tvoji kartu v době pauzy, nech ji tam.

Odpověď - Tomik 4. 1. 2008 (19:38)
Nejlepsi je ji tam nechavat,ale nemuzes,protoze majitel firmy musi kazdych tusim 14 dni vytahovat data z tve karty do sve ctecky,kterou musi kazdy majitel aut s digi tachem mit.Je to kvuli pripadne kontrole z odboru dopravy.Jinak je digital opruz!!!

Odpověď - Irys (15. 2. 2008 19:13)
2 Tomik: majitel si může stáhnout data přímo z tachografu přes flashku a k tomu může využít kteroukoliv šachtu. Takže pokud jezdíš sám, nic nebrání tomu kartu nechat v šachtě 1 a do šachty 2 strčit kartu majitele. Dále není dáno jak často se data musí stahovat, píšou že "pravidelně". Pro našeho laxního šéfa to znamená jednou za rok, když hrozí nějaká kontrola. :-)) Ovšem správné to není, má povinnost kontroly vlastních řidičů.

-----------------------------------------
Miras 20. 11. 2007 20:18
Dneska sem začal pracovat s timhle tachografem, potřeboval bych se dozvědět jak ho manuálně přepnu do režimu pauzy. Díky

Odpověď - Irys (2. 12. 2007 22:14)
Viz článek Digitální tachograf na těchto stránkách, odstavec o pauzách, hned zkraje. Zmáčkneš po zastavení tlačítko 1 a kladívka ti přeskočí na postýlku. Když chceš postýlku nastavit jako druhý řidič, tedy z dvoučlenné posádky ten, co není za volantem, mačkáš tlačítko 2 a režim pohotovost ti přeskočí na postýlku.

-----------------------------------------
lada 8. 11. 2007 12:57
nemam navod da se sehnat ? jestli ano prosim kde nevim jak obsluhovat tachograf. V aute zadnej navod nebyl. Nechcu zbytecne platit pokutu ze to neumim obsluhovat. Teba trajekt. Predem dekuju za odpoved cau Lada

Odpověď - Irys (12. 11. 2007 17:10)
Návod by měl být k sehnání u firem, které v ČR jednotlivé značky tachografů zastupují. Pro nejrozšířenější Siemens je to Mechanika Děčín: Telefon: +420 412 531 547
Fax: +420 412 530 164
E-mail: mechdec@telecom.cz
WWW: http://www.mechanikadc.cz
Pro Stoneridge je to Hale (http://www.hale.cz) a pro Actia by to měl být Acatel, ale kontakt se mi nepodařilo najít.

-----------------------------------------
premium 14. 9. 2007 08:39
Mam za "odmenu" nove auto s dig. tachografem. Ma prosim nekdo sajnu, zda jde editovat karta ridice podobne jako dekodovaci karta k satelitu? A je mozne pres nejaky vstup napichnout tachograf? (Myslim napr. pres nejaky kabel z NTB). - Kdo nevi, tak mne urcite pomluvi, kdo vi asi nepovi..... Aspon mne natuknete,plz nerad bych kvuli minutovemu popojizdeni delal znovu 10h pauzu, zlaty kolca

Odpověď - BEJK (26. 10. 2007 23:50)
tak za 1 jezdi podle aetru a máš klid a za 2 když si aetr pořádně nastuduješ budeš vědět že ze zákona aetr porušit smíš...........jen jak co ? no to si přečti

-----------------------------------------
Tommas 12. 9. 2007 17:38
Ahoj dobrej návod, ale jesli dobře chápu, tak pokud chci vyndat kartu a mít odpočinek ,tak musim přepnout na postel než jí vyndám. A když jí pak zase vložím ..dám načíst data, tak tu dobu co byla karta venku zapíše jako odpočinek.??Díkes.

Odpověď - Irys (17. 9. 2007 19:38)
...když ji pak zase vložíš, dáš načíst data, tak se tě to zeptá jestli chceš doplnit aktivity za tu dobu, kdy tam karta nebyla. Zadáš ANO, Konec směny NE, horní šipkou dojedeš na aktuální čas (i za několik dnů - ono to tam pak rychle skáče po celých dnech) a dáš postel. Samo se to bohužel nenačte jen tím, že dáš postel než kartu vyndáš. Na výtiscích se pak projeví, že se jednalo o ruční zadání, takže na tu dobu doporučuju mít ještě Potvrzení o dovolené (nebo nemoci...).

-----------------------------------------
Roman 27. 8. 2007 22:31
ahoj irys.
Dotaz.jak dlouho vydrží tachograf bez proudu na vlastní zdroj.
Jen tak náhodou,nevíš kolik vede dratků od snímače k tachografu a jakou mají barvu.Asi to nevíš ,ale io tak se zeptám jestli to někdo neví.
Dnes není možné jezdit podle aetru,to ví každý.Asi jak to obejít je si půjčit kartu od kolegy a tak to vyřešit,když potřebuji ject dále.Když nejedu,tak kartu mohu vyndat viď,nemusí být jako druhý řidič.To by znamenalo,že jedu také.
Cena za čtečku(8500) a za software)20000) je dost vysoká.myslíš si,že je to nutné při jednom tachografu?.Děkuji Roman

Odpověď - Irys (28. 8. 2007 11:13)
Ahoj, posílám ti mejla.

-----------------------------------------
marek 21. 8. 2007 18:26
dobrý den, chci se zeptat, zda je možná jízda s digitálním tachografem bez karty řidiče - jen na denní výtisk? Vozidlo je do 29.8.2007 na převozních značkách a karta řidiče se vyrábí. Děkuji Marek

Odpověď - Irys (22. 8. 2007 18:01)
Ahoj, dočasně to možné je, zejména dokud není zkalibrovaný tachograf. Myslím že nějaký návod jak to správně dokladovat je v návodu na tachograf - co dělat v případě poruchy tachografu. Celkem to lze obcházet 14 dní. Pro jistotu bych si vedla ještě Kontrollbuch.

-----------------------------------------
Martin 11. 7. 2007 10:09
Ahoj Irys, střídame se s kolegou na pravidelné lince v režimu denní - noční,každý vždy 12 hodin.Jak postupovat při vkládání karty,aby byla zaznamenána pauza po dobu mého volna? Zatím to děláme tak,že dáme M vstup doplnit ano OK,konec směny ne OK,šipkou dojedeme ne aktuální čas a potvrdíme,aktivitu "postel" taky potvrdíme a M vložená data potvrdit OK. Přesvědčil jsem se,že co řidič-to názor a z návodu mi tahle situace není jasná.Děkuji předem za tvojí reakci a přeji hodně klidných km. Martin

Odpověď - Irys (17. 7. 2007 23:27)
Ahoj Martine, omlouvám se za výpadek v návodu - ale děláte to správně. Pro kontrolu si můžete vyjet výtisk nebo se podívat na náhled (Displej řidič 1) - čas doplněné aktivity se zobrazí jako normálně zadávané časy. Dík za připomínku, doplním to. Přeju co nejmíň kontrol a když, tak úspěšné.

-----------------------------------------
Vojta 23. 6. 2007 14:31
Při tisku mam na konci asi deset událostí překročení dob a rychlosti jak na to aby se to tam neobjevovalo každý tisk

Odpověď - Irys (1. 7. 2007 10:52)
To bohužel neovlivníš. Zmizí to pravděpodobně po roce, až se to přemaže novějšími daty, nebo na jiném autě, protože sama karta si pamatuje zhruba měsíc.

-----------------------------------------
peter 2. 6. 2007 21:31
točím -Londyn..naložím - Moskva..vyložím/ priklad/,jazdim , spím, jazdim , spim...čo treba robit každých 24 hodín ...potvrdzujem koniec a začiatok smeny ? ...inač stranka je super pre novicov !!!

Odpověď - Irys (9. 6. 2007 14:02)
Ahoj Peter, v podstatě ano, když začneš točit tzv. denní odpočinek (11 resp. 9 hodin), musíš zadat cílovou zemi, i když kartu nevytahuješ (viz Pauzy a doba odpočinku). Asi by se měla po skončení odpočinku zadat i výchozí země, ale to je podle mě zbytečná informace, když se auto mezitím nepohnulo. Ještě to zjistím.
Uživatelský avatar
JIP
Administrátor
 
Příspěvky: 72
Registrován: 28 Bře 2008 22:56

Zpět na Digitální tachograf

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron