Ano, když chce člověk jet bezpečně a mít kolem sebe klid, musí podle toho jednat.
Spěchem se prakticky jen bez zisku zvyšuje riziko. Třeba velká rychlost v obci je hazard. Má v praxi sporný časový zisk, protože to člověk prostojí zase někde jinde a navíc to dělá špatné povědomí o profesionálech s náklaďáky jako o jedné problematické skupině i když to tak ve skutečnosti není.
Někdo hold jezdí agresivně, protože má narušené sebevědomí a nemá dostatečné duševní kapacity, aby mohl rozumně řídit.
2Irys: Zajímalo by mě, jestli už ten kolega dělal psychotesty. Neznám totiž nikoho s negativním výsledkem. Kdysi jsem znal takového "adepta", ale ten by se tomu určitě nějak vyhnul, jestli by to šlo. Kontroluje se to nějak vůbec?
Potom vznikají takové pořady v TV, který jsem našel dnes, kde moderátor zastupuje povědomí části národa a lidé z oboru mu to zkrátka ničím nevymluví:
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1096898594-udalosti-komentare/208411000370327-27.03.2008-22:30.htmlUž jsem měl napsaný dopis upozorňující na neprofesionální postup moderátora, ale pak jsem našel, že i reakci, vzdělaných lidí může vypadat i takto:
http://www.blisty.cz/2008/3/28/art39827.htmlAutor obyčejně tvrdě kritizující laickou práci moderátorů ji tentokrát ignoruje, jelikož má zřejmě podobný laický pohled.
Člověk se pak musí zastydět, protože třebaže laický, tak tento názor asi vychází z nějaké reality...
Když jedu s velkým, tak se snažím dodržovatDesatero správného truckera z webu http://www.jedemevtomspolu.cz/. Co ostatním vadí
* Náhlé vybočení při předjíždění
* Příliš dlouhé předjíždění
* Kamion téměř "v kufru" osobního auta před sebou
* Vyšší rychlost v obci
* Blokování třetího pruhu
Co ostatní ocení
* Dodržujte pravidlo zipu
* Jděte příkladem a neoplácejte agresi
* Nezneužívejte svojí velikost
* Respektujte klimatické podmínky
* Předvídejte chování ostatních řidičů