Chci přerušit v UK a jít na EU, potíže s profesním průkazem!
Napsal: 17 Srp 2008 19:20
Vážení kolegové a kolegyně.
Předem chci poděkovat celému kolektivu za vytvoření těchto stránek.
Informace to je nejdůležitější a nejcennější co v současné době potřebuje každý z nás bez rozdílu na kterou stranu od domova pravidelně jezdí.
Tím více jsou důležité právě pro nás, kteří jsme stále někde v pohybu, sice po celé EU ale vlastně stále sami.
Prosím neberte moje slova jako nějaké poučování nebo školení, spíš jsem chtěl vyjádřit, co mi tyto stránky dávají a přinášejí.
Jsem sice již Stará děravá duše, ale stále se musím učit a né zrovna příjemným věcem.
Můj příspěvek pro všechny, kteří budou mít zájem, je zodpovězení nejrůznějších otázek a skutečností se kterými jsem se osobně setkal nebo o nich vím, od svých kolegů, se kterými jsem doposud pracoval a jezdil ve Velké Británii.
Proč jsem tak unešen tímto Webem vám postupně odhalí mnoho skutečností ke kterým se postupně dostaneme.
Když jsme tu začínali, nikdo toho moc nevěděl a dokonce General Manager nestál o to abychom některé skutečnosti a práva věděli, a Web nebo i jiná média nebyla a také nebylo kde se zeptat, tak jsme si vlastně předávali zkušenosti jeden druhému, když je někteří chtěli sdělit, i takový byli.
Jenom prosím Ty z Vás kteří již v Anglii byli a nebo jsou a měli to štěstí že se dostali ke korektní firmě a hlavně že jim od počátku někdo radil a ukazoval cestu co vše je nutné zařídit a vyplnit aby se nedivili a neohrnovali nos nad některými skutečnostmi, ke kterým se možná dostaneme.
Vím jistě, že nás do Anglie po oficielním otevření hranic a pracovního trhu, naverbovali spousty.
Né všude to byla pohádka. O svých potížích již psalo mnoho lidí z různých míst a z různých provozů po celé UK a Irsku. My jako řidiči jsme měli snad jen v tom tak trochu štěstí, že je naše profese stále více vidět a případné havárie a karamboli a nebo statistika porušení předpisů je na úřadech vidět. Z toho důvodu nás také museli trochu šetřit a né nás doslova sedřít.
Jsem tedy v Anglii od podzimu roku 2004, kdy jsem reagoval na inzerát zprostředkovatelky pro jednu z větších a dosti významných dopravních firem v UK.
Náš menší problém byl v tom, že se jeden z Managerů rozhodl že si z Čechů vytvoří vlastní depo. Těch dep postupně přibývalo, a vše se řídilo podle jeho vlastních představ, bohužel někdy i v rozporu s předpisy a zákony.
Nechci celou svou místní karieru psát jako slohovou práci bod po bodu. Chtěl jsem jen dát vědět, že jsem si zde již něco zažil a také mnoho mých kamarádů.
Vám kteří budete mít zájem mohu říct i podrobnosti.
Hlavně chci pomoci těm kteří se teprve chystají do UK vyrazit aby věděli co je tu čeká, na co mají nárok, kde se tyto podmínky mohou dozvědět a čemu se vyvarovat.
O mnoha podrobnostech se již zmínil kolega z Londýna který popisuje hodně důležitého.
Já se v současné době chystám to tu přerušit a vyřídit si nějaké důležité záležitosti doma.
Pokud bude důvod a bude to ještě stát za to tak se třeba i vrátím.
Teď nestačím sledovat co se děje doma ohledně těch změn s profesním průkazem.
Ke vší smůle totiž mi na jaře propadl ten starý. To jsem nijak nesledoval, neb jsem ho v té době nepotřeboval až když jsem četl vaše příspěvky tak se šla moje paní zeptat na Úřad a tam to zjistili.
Snažím se nyní spojit s některými kolegy v okolí Pardubic, odkud jsem, ale marně. Když už někdo ze známých má práci která by stala za to ráno vstávat, tak se křečovitě drží několika verzí okolo této výměny.
Co se snažím zjistit.
Tady je stále spousta kolegů kteří jezdí na řidičáky CZ, ale ty nové formát EU a pokud nepáchají přestupky jezdí dál. Ti kteří již něco chytli, většinou jsou to kamery registrující překročení rychlosti, tak si musejí zařídit Counter Part, což je na naše jako výpis z Karty řidiče.
Tady mají získané body svoje označení podle druhu a podle toho se také odstraňují. Tak že třeba drobné porušení za parkování se dá smazat po roce, překročení rychlosti po čtyřech letech a jak je v tom alkohol tak i 10 let. Ale dá se udělat nová autoškola a pak má ten dotyčný zkušební dobu v té jezdí viditelně označen a jiné.
Také záleží na firmě která Vás zaměstnává jestli trvá na dokladech UK nebo ne.
Teď se přechází na digitální karty, hlavně na ně přecházejí velké společnosti a tam je zas jedna z podmínek a to je že podle DVLA musí být na digitální kartě stejná adresa jako na řidičáku. Když Vás Policajt za něco chytí moc toho na místě neřeší , většinou jen vyplní pozvánku na okrsek a tam požadují ještě třetí doklad o místě bydliště. Ke kterému může sloužit i výpis z bankovního konta.
Na druhé straně mají firmy v UK od některých novinek ještě úlevy na tři roky a to je třeba že mohou jezdit na tzv. Book. To je malá knížka kam si řidič zapíše po výkonu co ten děn dělal a když nic neporušil tak si napíše 10 hodin, po dohodě mu majitel zaplatí 15 a kolečko se vyhodí, to je tam jen po dobu jízdy kdyby došlo k havárii nebo ke kontrola od VOSA, to je civilní služba s právem technické kontroly vozidel. Pokud se dostanete do takové firmy a chcete si přivydělat a je slušný majitel můžete být spokojeni, ovšem do momentu, kdy sed vám začnou zavírat po 15 hodinách oči a boss právě ještě sehnal Super Job a chce od Vás aby jste alespoň přejeli pod nakládku třeba jen dvě tři hodiny jinam.
Smlouvy většinou nejsou nebo takové že …….
Já jsem chtěl do lepší firmy tak jsem si musel UK doklady zajistit a také zaplatit. Teď když bych šel domů tak mi je chtějí odebrat a zase bych měl za ty CZ zaplatit. Nyní dokonce mám absolvovat po třiceti leté praxi nějaké školení v délce 240 hodin.
Který dement na to přišel nevím, jen je mi divné, že nemohu použít doklady které jsou vlastně již EU a všude platné, proč musím znovu o tyto přijít.
Na radu tvůrců Webu JIP jsem oslovil Ministerstvo dopravy ale stále nemám odpověď, tak jsem zvědav. Nejhorší že jsou z toho vyděšení přepravci které jsem oslovil.
Četl jsem dodatek toho zákona slovo po slovu a několikrát, nikde tam není doslova případ že by uchazeč o práci mohli být z jiné země a chtít u nás pracovat.
Jsem zvědav až se vrátím domů a nebudou mě chtít pro toto zaměstnat tak se nechám registrovat na ÚP a budu požadovat ať mi zaplatí rekvalifikaci, co budou Ty zkostnatělí Soudružky, dělat.
Kdyby z Vás prosím Vás někdo věděl o firmě, která zaměstnává jiné řidiče na jejich řidičáky dejte mi prosím vědět. Rád bych se na tu firmu obrátil. Stejně pak zase budu na kolech a třeba pro svou znalost terénu a podmínek třeba opět v Anglii.
Ještě jsem Vás chtěl poprosit. Za tu dobu co jsem nejezdil EU tak se dost změnilo.
Kde a jaké se platí nyní poplatky, myslím dálniční a kde jsou jaké zákazy jízdy nad 7,5t v kterých dnech, abych se zase dostal do obrazu.
Děkuji Vám Všem za pochopení a hlavně za rady .
Hodně pohody a co nejvíce času stráveného doma.
KaPo
Předem chci poděkovat celému kolektivu za vytvoření těchto stránek.
Informace to je nejdůležitější a nejcennější co v současné době potřebuje každý z nás bez rozdílu na kterou stranu od domova pravidelně jezdí.
Tím více jsou důležité právě pro nás, kteří jsme stále někde v pohybu, sice po celé EU ale vlastně stále sami.
Prosím neberte moje slova jako nějaké poučování nebo školení, spíš jsem chtěl vyjádřit, co mi tyto stránky dávají a přinášejí.
Jsem sice již Stará děravá duše, ale stále se musím učit a né zrovna příjemným věcem.
Můj příspěvek pro všechny, kteří budou mít zájem, je zodpovězení nejrůznějších otázek a skutečností se kterými jsem se osobně setkal nebo o nich vím, od svých kolegů, se kterými jsem doposud pracoval a jezdil ve Velké Británii.
Proč jsem tak unešen tímto Webem vám postupně odhalí mnoho skutečností ke kterým se postupně dostaneme.
Když jsme tu začínali, nikdo toho moc nevěděl a dokonce General Manager nestál o to abychom některé skutečnosti a práva věděli, a Web nebo i jiná média nebyla a také nebylo kde se zeptat, tak jsme si vlastně předávali zkušenosti jeden druhému, když je někteří chtěli sdělit, i takový byli.
Jenom prosím Ty z Vás kteří již v Anglii byli a nebo jsou a měli to štěstí že se dostali ke korektní firmě a hlavně že jim od počátku někdo radil a ukazoval cestu co vše je nutné zařídit a vyplnit aby se nedivili a neohrnovali nos nad některými skutečnostmi, ke kterým se možná dostaneme.
Vím jistě, že nás do Anglie po oficielním otevření hranic a pracovního trhu, naverbovali spousty.
Né všude to byla pohádka. O svých potížích již psalo mnoho lidí z různých míst a z různých provozů po celé UK a Irsku. My jako řidiči jsme měli snad jen v tom tak trochu štěstí, že je naše profese stále více vidět a případné havárie a karamboli a nebo statistika porušení předpisů je na úřadech vidět. Z toho důvodu nás také museli trochu šetřit a né nás doslova sedřít.
Jsem tedy v Anglii od podzimu roku 2004, kdy jsem reagoval na inzerát zprostředkovatelky pro jednu z větších a dosti významných dopravních firem v UK.
Náš menší problém byl v tom, že se jeden z Managerů rozhodl že si z Čechů vytvoří vlastní depo. Těch dep postupně přibývalo, a vše se řídilo podle jeho vlastních představ, bohužel někdy i v rozporu s předpisy a zákony.
Nechci celou svou místní karieru psát jako slohovou práci bod po bodu. Chtěl jsem jen dát vědět, že jsem si zde již něco zažil a také mnoho mých kamarádů.
Vám kteří budete mít zájem mohu říct i podrobnosti.
Hlavně chci pomoci těm kteří se teprve chystají do UK vyrazit aby věděli co je tu čeká, na co mají nárok, kde se tyto podmínky mohou dozvědět a čemu se vyvarovat.
O mnoha podrobnostech se již zmínil kolega z Londýna který popisuje hodně důležitého.
Já se v současné době chystám to tu přerušit a vyřídit si nějaké důležité záležitosti doma.
Pokud bude důvod a bude to ještě stát za to tak se třeba i vrátím.
Teď nestačím sledovat co se děje doma ohledně těch změn s profesním průkazem.
Ke vší smůle totiž mi na jaře propadl ten starý. To jsem nijak nesledoval, neb jsem ho v té době nepotřeboval až když jsem četl vaše příspěvky tak se šla moje paní zeptat na Úřad a tam to zjistili.
Snažím se nyní spojit s některými kolegy v okolí Pardubic, odkud jsem, ale marně. Když už někdo ze známých má práci která by stala za to ráno vstávat, tak se křečovitě drží několika verzí okolo této výměny.
Co se snažím zjistit.
Tady je stále spousta kolegů kteří jezdí na řidičáky CZ, ale ty nové formát EU a pokud nepáchají přestupky jezdí dál. Ti kteří již něco chytli, většinou jsou to kamery registrující překročení rychlosti, tak si musejí zařídit Counter Part, což je na naše jako výpis z Karty řidiče.
Tady mají získané body svoje označení podle druhu a podle toho se také odstraňují. Tak že třeba drobné porušení za parkování se dá smazat po roce, překročení rychlosti po čtyřech letech a jak je v tom alkohol tak i 10 let. Ale dá se udělat nová autoškola a pak má ten dotyčný zkušební dobu v té jezdí viditelně označen a jiné.
Také záleží na firmě která Vás zaměstnává jestli trvá na dokladech UK nebo ne.
Teď se přechází na digitální karty, hlavně na ně přecházejí velké společnosti a tam je zas jedna z podmínek a to je že podle DVLA musí být na digitální kartě stejná adresa jako na řidičáku. Když Vás Policajt za něco chytí moc toho na místě neřeší , většinou jen vyplní pozvánku na okrsek a tam požadují ještě třetí doklad o místě bydliště. Ke kterému může sloužit i výpis z bankovního konta.
Na druhé straně mají firmy v UK od některých novinek ještě úlevy na tři roky a to je třeba že mohou jezdit na tzv. Book. To je malá knížka kam si řidič zapíše po výkonu co ten děn dělal a když nic neporušil tak si napíše 10 hodin, po dohodě mu majitel zaplatí 15 a kolečko se vyhodí, to je tam jen po dobu jízdy kdyby došlo k havárii nebo ke kontrola od VOSA, to je civilní služba s právem technické kontroly vozidel. Pokud se dostanete do takové firmy a chcete si přivydělat a je slušný majitel můžete být spokojeni, ovšem do momentu, kdy sed vám začnou zavírat po 15 hodinách oči a boss právě ještě sehnal Super Job a chce od Vás aby jste alespoň přejeli pod nakládku třeba jen dvě tři hodiny jinam.
Smlouvy většinou nejsou nebo takové že …….
Já jsem chtěl do lepší firmy tak jsem si musel UK doklady zajistit a také zaplatit. Teď když bych šel domů tak mi je chtějí odebrat a zase bych měl za ty CZ zaplatit. Nyní dokonce mám absolvovat po třiceti leté praxi nějaké školení v délce 240 hodin.
Který dement na to přišel nevím, jen je mi divné, že nemohu použít doklady které jsou vlastně již EU a všude platné, proč musím znovu o tyto přijít.
Na radu tvůrců Webu JIP jsem oslovil Ministerstvo dopravy ale stále nemám odpověď, tak jsem zvědav. Nejhorší že jsou z toho vyděšení přepravci které jsem oslovil.
Četl jsem dodatek toho zákona slovo po slovu a několikrát, nikde tam není doslova případ že by uchazeč o práci mohli být z jiné země a chtít u nás pracovat.
Jsem zvědav až se vrátím domů a nebudou mě chtít pro toto zaměstnat tak se nechám registrovat na ÚP a budu požadovat ať mi zaplatí rekvalifikaci, co budou Ty zkostnatělí Soudružky, dělat.
Kdyby z Vás prosím Vás někdo věděl o firmě, která zaměstnává jiné řidiče na jejich řidičáky dejte mi prosím vědět. Rád bych se na tu firmu obrátil. Stejně pak zase budu na kolech a třeba pro svou znalost terénu a podmínek třeba opět v Anglii.
Ještě jsem Vás chtěl poprosit. Za tu dobu co jsem nejezdil EU tak se dost změnilo.
Kde a jaké se platí nyní poplatky, myslím dálniční a kde jsou jaké zákazy jízdy nad 7,5t v kterých dnech, abych se zase dostal do obrazu.
Děkuji Vám Všem za pochopení a hlavně za rady .
Hodně pohody a co nejvíce času stráveného doma.
KaPo