Stránka 1 z 2

Doprava pro vlastní potřebu

OdeslatNapsal: 30 Bře 2008 08:50
od tOOdoo
Jak je definována doprava pro vlastní potřebu na kterou se AETR nevztahuje?
A když se na ni nevztahuje, tak to znamená, že doba jízdy nemá žádné omezení? Nebo existuje nějaký limit podle zákoníku práce?
Když je vozidlo vybaveno tachografem - tak kolečka se použít musí, ikdyž se nejede na AETR?

Konkrétně by mě zajímal případ, kdy společnost, zabívající se velkoobchodem s mraženými potravinami má několik vlastních vozidel (i nad 3,5 t) a provádí s nimi rozvážku a zásobování obchodů s potravinami a hospod po celé ČR.
Jedná se vlastně o dopravu pro vlastní potřebu, nebo jak se to v tomto případě bere? Rozváží v podstatě výrobky z vlastního skladu k nasmlouvaným odběratelům - nejezdí tedy vyloženě na smlouvu pro někoho jiného jako klasická autodoprava.

Re: Doprava pro vlastní potřebu?

OdeslatNapsal: 30 Bře 2008 08:54
od pawel_zlin
ten příklad s tou hospodou: tam aetr musíš dodržovat. to není pro vlastní potřebu. kdyby to tak bylo tak aetr nemusí dodržovat pekaři, mlíkaři, a ti musí ;)

Re: Doprava pro vlastní potřebu?

OdeslatNapsal: 30 Bře 2008 09:10
od tOOdoo
OK, dík

Re: Doprava pro vlastní potřebu?

OdeslatNapsal: 31 Bře 2008 03:29
od JIP
Jj. Doprava uvedená v příkladu není pro vlastní potřebu už proto, že se díky ní zásobují zákazníci.

Nedovedu si teď vybavit komerční příklad dopravy pro vlastní potřebu. Já si po tímto pojmem, nevím proč, vždycky vybavím skautského vedoucího přepravující materiál vlastního skautského oddílu z místa na místo... :D

Ale někdo bude mít určitě lepší příklad...

Znáte-li, tak sem pls případně dejte odkaz na stránky s platným předpisem nebo alespoň přesnější definici.

Re: Doprava pro vlastní potřebu

OdeslatNapsal: 13 Srp 2008 22:26
od Fotr
Prosím to by mě zajímalo hodně jezdím pro firmu na rozvoz vlastního zboží to jest pro vlastní potřebu. A mám možnost využít náklaďák pro osobní jízdu,soukromou, bohužel má digi tachograf a navíc je možnost že by ho využili i lidé kteří ani nemají digi kartu. Nevíte někdo jak to řešit? Náklaďák je do 7,5t případně s přívěsem do 11t.

Re: Doprava pro vlastní potřebu

OdeslatNapsal: 14 Srp 2008 22:59
od JIP
Nechci Ti do toho kecat, ale pro vlastní potřebu asi nebude pro firmu... Viz. vše předchozí.

Re: Doprava pro vlastní potřebu

OdeslatNapsal: 24 Srp 2008 21:01
od Fotr
Omlouvám se špatně jsem se vyjádřil, tím pro vlastní potřebu jsem myslel pro firmu. Proto že nejsme dopravci ale rozvážíme vlastní zboží případně svážím zakoupené, tak jsem tím myslel jako pro potřeby firmy. Což je za jiných podmínek než kamioňáci a díky tomu mám i trochu zmatek do dnes nevím jak řešit volné dny v tachografu. Vy máte papír o dovolené já nemám nic protože když týden nejezdím tak dělém třeba technika takže vykonávám jinou práci bohužel jsem nikde nenašel jakým spůsobem to mám vůbec doložit. Ale stále by mě zajímalo možnost jízdy vyloženě soukromé s takovým vozidlem. A případně majitelem firmy který má řidičák ale nemá digikartu. A pro své soukromé jízdy ani nemá zájem si vystavit kartu.

Re: Doprava pro vlastní potřebu

OdeslatNapsal: 23 Zář 2008 21:01
od tOOdoo
Ve skole mam Pravo v doprave. Uz jsem se ptal, jak je to s dopravou pro vlastni potrebu a je to prave toto, pokud distribuuji sve zbozi, nebo zbozi zakoupene, tak je to doprava pro vlastni potrebu!

Doprava pro vlastni potrebu je chapana tak, ze ja jako firma A provozuji dopravu pro sebe.
Dopravou ktera neni pro vlastni potrebu se rozumi ta doprava, kdy si firma A objedna pro zajisteni firmu B (v tomto pripade ma firma B koncesi a provozuje na ni dopravu pro ostatni firmy, tedy ne pro vlastni potrebu).

Avsak na vsechno se vztahuji dalsi zakony, vyhlasky a narizeni, takze nebude tak uplne pravdou, ze by pro ridice, kteri jezdi pro vlastni potrebu neplatilo zadne omezeni. To, jake povinnosti zde plati se pokusim do konce semestru zjistit ;)

Re: Doprava pro vlastní potřebu

OdeslatNapsal: 24 Zář 2008 20:43
od Fotr
Neříkal jsem že by na mne neplatily žádné omezení když jezdím pro vlastní potřebu. Přece jen nejsem úplný nováček jezdil jsem 13let s autobusem. Takže i teď, kdy jezdím pro potřeby firmy se na mne vztahují stejné věci jako na jakéhokoliv řidiče zaměstnaného a řídícího jakékoliv vozidlo nad 3,5t . A to i se všemi povinnostmi dob řízení a podobně. Ale třeba v okamžiku kdy jiný řidič má dovolenou, to jest když má podezřele dlouhou dobu mezi kolečky ;-) tak vypíše papír o dovolené. Já ho ale nevypíšu protože řízení nemám jako hlavní pracovní náplň a nejezdím každý den proto mám často dlouhou dobu mezi jízdama. Jsem vlastně převeden na jinou práci, ale jak to mám dokládat kdyby mě kontrolovali. Prostě dodržovat spoustu věcí musím jako jiní, ale mám tu několik odlišností který nejsou až tak obvyklé takže mi pak těžko někdo poradí. Běžní řidiči kamionu neví vůbec protože se s tím nesetkávají a tam kde bych čekal že mi poradí třeba na školení jsou taky trochu zmateni a nedokáží na tyto nejasnosti jednotně odpovědět. Asi jako nejčastější dotaz u nás jestli je možno využít firemní náklaďák pro soukromou jízdu třeba bez vložené karty. :-)

Re: Doprava pro vlastní potřebu

OdeslatNapsal: 10 Bře 2009 18:14
od Oxlox
Doprava pro vlastní potřebu je ta doprava, kterou jedete bez úplaty. Tedy nefakturujete za ni. Příklad: jsem instalatér a mám Avii se kterou si vozím vlastní materiál a nářadí. Tudíž nikomu za dopravu nic nefakturuji a je to jízda pro vlastní potřebu. Můžeš i fakturovat, ale taky to musíš potom dokázat obhájit, že nikomu nic nefakturuješ....