AETR v praxi

O evropské dohodě o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě.
Pravidla fóra
Zde se mohou rozebírat jakékoliv problémy a řešit tématické dotazy, které nejsou zodpovězeny v článku: http://www.truck-way.cz/aetr.html

AETR v praxi

Odeslatod Red Dwarf » 30 Dub 2008 17:22

Ahoj.
Jsem začínajíci trucker a tak se s Vámi rád poradím ohledně pár věcí. Možná to pomuže i někomu kdo si taky láme nad tímto problémem hlavu.
Přece jenom pro profíka je AETR pohoda ,ale pro začátečníka je to celkem guláš :D
Takže když je teď v novém ,že po ujetí 4,5 hod musím udělat 45min přestavku. Vypada to jednoduše,ale když mám jízdu roztrhanou ...
přkl. Jedu 1 hod 4o min potom 1 hod vakládam dále jedu 1hod 40 min zase 1 hod nakládam...Teď bych potřeboval jet 3 hod v kuse... Musím dělat pauzu po 1 hod 10 min..nebo se počítal čas na vykladce jako pauza 45 min když to mám stabilně přepnute na lůžko... (Nemám digital tg.)
Děláte si nějaké poznámky abyste nepřetáhli celkouvou dobu řízení(zejména Vy co máte tg. na kolca,protože na kartu to asi hlída automat. Ne?)
Někdo mi říkal ,že se podíva na kolco během jízdy aby si to spočítal...To je celkem blbost ne? TG se během výkonu nesmí otevřít ne?
Co dělate když máte na kolcu už zaznamenáno 10 hod jízdy a nemužete najít parkoviště??..najdete ho třeba po 30 minutach jízdy..!
Vím ,že to jsou pro Vás profiky samozřejmé věcí ,ale budu rád když mi odpovíte...Dikes Red Dwarf
Red Dwarf
 
Příspěvky: 18
Registrován: 04 Dub 2008 16:43
Bydliště: Evropa

Re: AETR v praxi

Odeslatod Irys » 03 Kvě 2008 14:39

Zdar, když hodinu vykládáš a máš tachograf na postýlce, počítá se to jako pauza. Nikdo už nikdy nezjistí, žes mezitím lítal po korbě s paleťákem. Poznámky to chce, pokud nemáš perfektní paměť, kolega si to např. počítá na stopkách na telefonu. Výhodou digitálu je, že všechno na minutu přesně spočítá za tebe. Kolečko není dobré vytahovat, i když jedno otevření tachografu bez potvrzení policie je povoleno. Když nemůžeš najít parkoviště a už přetahuješ jízdu nebo výkon, hned po zaparkování kolečko vyndej a poznamenej to na rubovou stranu s podpisem. U digitálu se to poznamenává na rubovou stranu výtisku.
Uživatelský avatar
Irys
Moderátor
 
Příspěvky: 29
Registrován: 31 Bře 2008 18:47
Bydliště: Liberec

Re: AETR v praxi

Odeslatod Red Dwarf » 31 Kvě 2008 17:22

dík Irys.
Red Dwarf
 
Příspěvky: 18
Registrován: 04 Dub 2008 16:43
Bydliště: Evropa

Re: AETR v praxi

Odeslatod majk » 10 Črc 2008 12:50

Ahoj všem. Nemáte někdo zkušenost jak to je, když budu mít v autě digitál a poruším AETR v ČR(např. nestihnu pauzu během 24 hodin), ale to porušení zjistí např. policie v Německu, můžou vás za to oflastrovat, nebo je postup takový, že pošlou nějaké oznámení do ČR. Jde mi o to, že např. ze zákona nemůžete být nějakým způsobem sankciováni v ČR za to, že např. spácháte dopravní přestupek v D. Za odpověď díky.
majk
 
Příspěvky: 14
Registrován: 27 Dub 2008 19:43

Re: AETR v praxi

Odeslatod JIP » 11 Črc 2008 18:59

Můj osobní názor je, že může. Tvou povinností, jako řidiče je, abys mohl prokázat, že jsi odpočíval a svým přetahováním výkonu/jízdy neohrožuješ občany jejich země. Krom toho je to mezinárodní dohoda platící ve všech zainteresovaných zemích, takže proto by to takto mělo platit minimálně v celé EU.

Spíše bych otázku položil tak, že jsi jízdu přetáhnul třeba v Rusku (na digitálu jsi měl správně nastavenou zemi). To by jsi být pokutován neměl, pokud ses mezitím vyspal. (Zdá se mi, v Rusku AETR neplatil a proto jsem ho použil jako příklad. Nevím jak to tam je teď, ale ber to jen jako příklad.)
Uživatelský avatar
JIP
Administrátor
 
Příspěvky: 72
Registrován: 28 Bře 2008 22:56

Re: AETR v praxi

Odeslatod Irys » 13 Črc 2008 20:26

Souhlasím s JIPem, oflastrovali mě Poláci za přestupek z Německa, země kde se to stane, nehraje roli.
Uživatelský avatar
Irys
Moderátor
 
Příspěvky: 29
Registrován: 31 Bře 2008 18:47
Bydliště: Liberec

Re: AETR v praxi

Odeslatod Malda » 13 Črc 2008 23:53

Jojo...tak je to...v zemích, jenž jsou signatáři AETRu můžete dostat flastra bez ohledu na to kde jste to přetáhli, akorát bude asi rozdíl dostat flastra ve Francii a v Bulharsku...ve výši myslím, i když i Bulgarski bratkovja se už taky školí od frantíků....něco jiného je ale rychlost, za tu vás můžou flastrovat podle kolečka jen tam kde jste to přešvihli...
Ti co jste někdy jezdili Anglány víte o čem mluvím :-D
TAm jedete z kopce přes omezovač kilo a předjíždí vás jeden lorry za druhým :-D
Ale germán vás za tu rychlost oflastrovat nemůže.
Ještě jednu věc vám tu písnu, nevím jakou s tím máte zkušenost, ale už jsem několikrát úspěšně odmítl vytáhnout aktuální kolečko normálním dopravákům, u nás, ale i jinde, když jsem řekl že potřebuji na kolco razítko LKW kontrol, jinak to nemůžu vytáhnout, protože třeba němci razítko normálních dopraváků, zvlášť našich neakceptují...
Malda
 
Příspěvky: 8
Registrován: 09 Črc 2008 01:38

Re: AETR v praxi

Odeslatod majk » 14 Črc 2008 08:31

Díky moc všem za odpovědi
majk
 
Příspěvky: 14
Registrován: 27 Dub 2008 19:43

Re: AETR v praxi

Odeslatod tomas » 24 Lis 2008 18:03

JO TO JE JASNÝ ,ALE CO KDYŽ MÁM JENOM 10 MIN NAKLADKY A VYKLÁDKY JAK SE TO POTOM POČÍTA
PŘÍKLAD: JEDU 1,10 - 10MIN. NAKLÁDKA - JEDU 1,10 - 10 MIN. VYKLADKA - JEDU 1,10 - NAKLADKA 10MIN. - JEDU ZASE 1,10 ATD.... TAK JAK SE TO POTOM POČÍTA.... KDY MÁM UDĚLAT PAUZU PŘEDEM DÍKY ZA ODPOVĚD Tomas
tomas
 

Re: AETR v praxi

Odeslatod lovec » 28 Bře 2010 22:38

zdravim kolegy mam dotaz kdyz dam rano kolecko do aeteru jezdim jezdim prestavky dodruzuji a vecer vydelam kolecko dopisu chybejici udaje tak pak tam musim davat spaci kolecko pres noc???ja treba vypinam baterijak takze je to zbytecne ne?staci kdyz rano dam zase nove kolecko na kere jezdim nebo se pletu premejslym nad tym uz dlouho nevite nekdojak to je moc dik za odpoved
lovec
 
Příspěvky: 1
Registrován: 28 Bře 2010 22:27

Další

Zpět na AETR

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron