Stránka 1 z 2

AETR v praxi

OdeslatNapsal: 30 Dub 2008 17:22
od Red Dwarf
Ahoj.
Jsem začínajíci trucker a tak se s Vámi rád poradím ohledně pár věcí. Možná to pomuže i někomu kdo si taky láme nad tímto problémem hlavu.
Přece jenom pro profíka je AETR pohoda ,ale pro začátečníka je to celkem guláš :D
Takže když je teď v novém ,že po ujetí 4,5 hod musím udělat 45min přestavku. Vypada to jednoduše,ale když mám jízdu roztrhanou ...
přkl. Jedu 1 hod 4o min potom 1 hod vakládam dále jedu 1hod 40 min zase 1 hod nakládam...Teď bych potřeboval jet 3 hod v kuse... Musím dělat pauzu po 1 hod 10 min..nebo se počítal čas na vykladce jako pauza 45 min když to mám stabilně přepnute na lůžko... (Nemám digital tg.)
Děláte si nějaké poznámky abyste nepřetáhli celkouvou dobu řízení(zejména Vy co máte tg. na kolca,protože na kartu to asi hlída automat. Ne?)
Někdo mi říkal ,že se podíva na kolco během jízdy aby si to spočítal...To je celkem blbost ne? TG se během výkonu nesmí otevřít ne?
Co dělate když máte na kolcu už zaznamenáno 10 hod jízdy a nemužete najít parkoviště??..najdete ho třeba po 30 minutach jízdy..!
Vím ,že to jsou pro Vás profiky samozřejmé věcí ,ale budu rád když mi odpovíte...Dikes Red Dwarf

Re: AETR v praxi

OdeslatNapsal: 03 Kvě 2008 14:39
od Irys
Zdar, když hodinu vykládáš a máš tachograf na postýlce, počítá se to jako pauza. Nikdo už nikdy nezjistí, žes mezitím lítal po korbě s paleťákem. Poznámky to chce, pokud nemáš perfektní paměť, kolega si to např. počítá na stopkách na telefonu. Výhodou digitálu je, že všechno na minutu přesně spočítá za tebe. Kolečko není dobré vytahovat, i když jedno otevření tachografu bez potvrzení policie je povoleno. Když nemůžeš najít parkoviště a už přetahuješ jízdu nebo výkon, hned po zaparkování kolečko vyndej a poznamenej to na rubovou stranu s podpisem. U digitálu se to poznamenává na rubovou stranu výtisku.

Re: AETR v praxi

OdeslatNapsal: 31 Kvě 2008 17:22
od Red Dwarf
dík Irys.

Re: AETR v praxi

OdeslatNapsal: 10 Črc 2008 12:50
od majk
Ahoj všem. Nemáte někdo zkušenost jak to je, když budu mít v autě digitál a poruším AETR v ČR(např. nestihnu pauzu během 24 hodin), ale to porušení zjistí např. policie v Německu, můžou vás za to oflastrovat, nebo je postup takový, že pošlou nějaké oznámení do ČR. Jde mi o to, že např. ze zákona nemůžete být nějakým způsobem sankciováni v ČR za to, že např. spácháte dopravní přestupek v D. Za odpověď díky.

Re: AETR v praxi

OdeslatNapsal: 11 Črc 2008 18:59
od JIP
Můj osobní názor je, že může. Tvou povinností, jako řidiče je, abys mohl prokázat, že jsi odpočíval a svým přetahováním výkonu/jízdy neohrožuješ občany jejich země. Krom toho je to mezinárodní dohoda platící ve všech zainteresovaných zemích, takže proto by to takto mělo platit minimálně v celé EU.

Spíše bych otázku položil tak, že jsi jízdu přetáhnul třeba v Rusku (na digitálu jsi měl správně nastavenou zemi). To by jsi být pokutován neměl, pokud ses mezitím vyspal. (Zdá se mi, v Rusku AETR neplatil a proto jsem ho použil jako příklad. Nevím jak to tam je teď, ale ber to jen jako příklad.)

Re: AETR v praxi

OdeslatNapsal: 13 Črc 2008 20:26
od Irys
Souhlasím s JIPem, oflastrovali mě Poláci za přestupek z Německa, země kde se to stane, nehraje roli.

Re: AETR v praxi

OdeslatNapsal: 13 Črc 2008 23:53
od Malda
Jojo...tak je to...v zemích, jenž jsou signatáři AETRu můžete dostat flastra bez ohledu na to kde jste to přetáhli, akorát bude asi rozdíl dostat flastra ve Francii a v Bulharsku...ve výši myslím, i když i Bulgarski bratkovja se už taky školí od frantíků....něco jiného je ale rychlost, za tu vás můžou flastrovat podle kolečka jen tam kde jste to přešvihli...
Ti co jste někdy jezdili Anglány víte o čem mluvím :-D
TAm jedete z kopce přes omezovač kilo a předjíždí vás jeden lorry za druhým :-D
Ale germán vás za tu rychlost oflastrovat nemůže.
Ještě jednu věc vám tu písnu, nevím jakou s tím máte zkušenost, ale už jsem několikrát úspěšně odmítl vytáhnout aktuální kolečko normálním dopravákům, u nás, ale i jinde, když jsem řekl že potřebuji na kolco razítko LKW kontrol, jinak to nemůžu vytáhnout, protože třeba němci razítko normálních dopraváků, zvlášť našich neakceptují...

Re: AETR v praxi

OdeslatNapsal: 14 Črc 2008 08:31
od majk
Díky moc všem za odpovědi

Re: AETR v praxi

OdeslatNapsal: 24 Lis 2008 18:03
od tomas
JO TO JE JASNÝ ,ALE CO KDYŽ MÁM JENOM 10 MIN NAKLADKY A VYKLÁDKY JAK SE TO POTOM POČÍTA
PŘÍKLAD: JEDU 1,10 - 10MIN. NAKLÁDKA - JEDU 1,10 - 10 MIN. VYKLADKA - JEDU 1,10 - NAKLADKA 10MIN. - JEDU ZASE 1,10 ATD.... TAK JAK SE TO POTOM POČÍTA.... KDY MÁM UDĚLAT PAUZU PŘEDEM DÍKY ZA ODPOVĚD Tomas

Re: AETR v praxi

OdeslatNapsal: 28 Bře 2010 22:38
od lovec
zdravim kolegy mam dotaz kdyz dam rano kolecko do aeteru jezdim jezdim prestavky dodruzuji a vecer vydelam kolecko dopisu chybejici udaje tak pak tam musim davat spaci kolecko pres noc???ja treba vypinam baterijak takze je to zbytecne ne?staci kdyz rano dam zase nove kolecko na kere jezdim nebo se pletu premejslym nad tym uz dlouho nevite nekdojak to je moc dik za odpoved