od starec z hor » 05 Kvě 2008 23:14
Navzájem bychom si hodně pomohli, kdybychom si napsali o konkrétních složitých situacích, kdy při nejlepší vůli není jasné jak si AETR (EWAG) vykládat a poradili se o nich. Také nutno konstatovat, že mezi řidiči je mnoho " zaručených", suverénních "znalců" a "vykladačů", jejichž znalosti vycházejí z různých "školení" různými vesnickými instruktory , kteří interpretují mezinárodní právní normy tak, aby to vyhovovalo Česmad. Je třeba mít na paměti ekonomický cíl EWAG - zabránit dopravním podnikatelům z nových zemí EU, aby přetěžováním svých řidičů získávali dodatečné výhody v podnikání. Vzorec je jednoduchý: k dispozici je roční fond pracovní doby ( počet pracovních dní v daném roce) plus český limit přesčasové práce v dopravě, zaměstnavatel je povinen vést evidenci přesčasové práce (tacho kotoučky nestačí) a přesná evidence a vykazování odpracovaných hodin řidičem.Tomu se český podnikatel tlakem na řidiče, aby falšoval pracovní výkazy, všemožně brání - pří jinak stejných nákladech ( cena tahače a návěsu, cena paliva, dálničních poplatků,atp. atp. strká si do kapsy rozdíl mzdy. kterou platí "starý unijní podnikatel" a jeho český konkurent.Například, na začátku roku evidovaly pracovní úřady ve Spojeném království požadavek dopravních firem na 12000 řidičů nákladní dopravy, s týdenním platem od 550 do 750 liber.Takže za měsíc ježdění v Anglii si váš podnikatel "strčí do kapsy" kromě obvyklého zisku Angličana ještě 50 000 Kč, o které je mzda českého řidiče nižší.Za 100% unijní řidičskou práci by měl český kamioňák dostat, vzhledem k nižším životním nákladům, například,70% německé mzdy - to by ovšem řada českých "vesnických" podnikatelů, přežívajících za cenu nízkých mezd českých řidičů,nepřežila.Mimochodem, německá a rakouská vláda, po tajné dohodě s českou vládou, oddaluje volné zaměstnání českých dělníků v Německu. Chrání tak nízké mzdy v Čechách a na Moravě, dokud se nezhodnotí investice německých podnikatelů do českého průmyslu.Píšu to jenom proto, abychom věděli, proč máme starosti s AETR-em a proč z českého platu platíme stejné pokuty jako staří unijní řidiči s trojnásobným platem -naši politici ten AETR(EWAG) pro nás podepsali. Nezlobte se , kluci ,za tu politiku, příště napíši o praktických věcech z ježdění po Unii.